TV Data

The AGF is the leading institution when it comes to finding out how much video content is being used. The AGF data is used by a large number of companies from a wide range of sectors and is regularly used to report on the success of TV offerings. Its elaborate measurement enables AGF to provide granular information on video usage, for example according to different age groups, gender and income or also according to preferences and consumer behavior. Here you will find examples of the top 10 daily programmes with the highest viewing figures as well as market shares for the past month and year.

 

Daily hit lists

Top 10 programmes

In the generation of the hit lists are included selected channels. 3:00 a.m. to 3:00 a.m., minimum programme length 5 minutes, provisionally weighted data

 

Daily top programmes (Total viewers)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
17.04.2025ARD Das ErsteTagesschau20:0000:154.69121.9%
17.04.2025ARD Das ErsteDer Barcelona-Krimi: Brennendes Land20:1501:284.52719.6%
17.04.2025RTLRTL FUSSBALL: EINTRACHT FRANKFURT - TOTTENHAM HOTSPUR, 2. HÄLFTE22:0600:544.05120.7%
17.04.2025ZDFLena Lorenz - Blick in den Spiegel20:1501:273.81316.5%
17.04.2025ZDFheute journal21:4400:273.47015.5%
17.04.2025ZDFheute18:5900:193.23519.7%
17.04.2025RTLRTL FUSSBALL: EINTRACHT FRANKFURT - TOTTENHAM HOTSPUR, 1. HÄLFTE21:0000:543.08113.1%
17.04.2025ZDFNotruf Hafenkante19:2700:422.91915.1%
17.04.2025ARD Das ErsteWer weiß denn sowas? Folge 129417:5900:452.79721.0%
17.04.2025ZDFSOKO Stuttgart18:0800:422.76319.7%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.10; 17.04.2025; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 15402 vom 18.04.2025.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Daily top programmes (14 to 49 years)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
17.04.2025RTLRTL FUSSBALL: EINTRACHT FRANKFURT - TOTTENHAM HOTSPUR, 2. HÄLFTE22:0600:541.06223.3%
17.04.2025RTLRTL FUSSBALL: EINTRACHT FRANKFURT - TOTTENHAM HOTSPUR, 1. HÄLFTE21:0000:540.82017.7%
17.04.2025ARD Das ErsteTagesschau20:0000:150.73820.5%
17.04.2025ProSiebenJoko & Klaas LIVE20:1500:150.55814.6%
17.04.2025ProSiebenGermany's Next Topmodel - by Heidi Klum20:3002:060.54512.4%
17.04.2025RTLRTL FUSSBALL: UEFA EUROPA LEAGUE, VOR DEM SPIEL20:5100:080.51412.0%
17.04.2025RTLGUTE ZEITEN, SCHLECHTE ZEITEN Folge 825519:3800:210.42013.4%
17.04.2025SAT.1The Floor Folge 820:1501:330.3959.0%
17.04.2025RTLRTL FUSSBALL: UEFA EUROPA LEAGUE, COUNTDOWN20:1500:270.3859.8%
17.04.2025Kabel EinsMorlock Motors - Big Deals im Westerwald20:1401:320.3487.9%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.10; 17.04.2025; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 15402 vom 18.04.2025.

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Monthly market shares

Top 30 channels: March 2025

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., final weighted data

Market share (Total viewers)

ChannelMarket share
ZDF
15.3%
ARD Das Erste
13.3%
ARD-Dritte*
13.0%
RTL
8.3%
VOX*
4.8%
SAT.1
4.4%
VOX originär
4.3%
ProSieben
2.9%
ZDFneo
2.9%
Kabel Eins
2.7%
NDR Fernsehen
2.6%
SAT.1 GOLD
2.3%
WDR Fernsehen
2.2%
RTLup
2.1%
BR-Fernsehen
2.1%
RTL ZWEI
2.0%
MDR Fernsehen
2.0%
SWR / SR Fernsehen
1.9%
ZDFinfo
1.8%
NITRO
1.6%
Sky Deutschland Gesamt
1.5%
WELT*
1.5%
3SAT
1.4%
arte
1.4%
Nachrichten - TV
1.3%
RBB Fernsehen
1.2%
ONE
1.2%
SUPER RTL
1.1%
WELT MASTER
1.1%
Phoenix
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.10 01.03.2025-31.03.2025 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 15345 vom 08.04.2025.

*contains more than one channel.

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Market share (14 to 49 years)

ChannelMarket share
RTL
10.0%
ARD Das Erste
8.6%
ProSieben
8.4%
ZDF
7.2%
VOX*
6.6%
SAT.1
6.5%
VOX originär
6.0%
ARD-Dritte*
5.9%
Kabel Eins
3.7%
RTL ZWEI
3.5%
Sky Deutschland Gesamt
3.0%
ZDFinfo
2.2%
ZDFneo
2.1%
WELT*
2.0%
SUPER RTL
1.9%
RTLup
1.8%
NITRO
1.8%
Nachrichten - TV
1.8%
DMAX
1.6%
Disney Channel
1.6%
ProSieben MAXX
1.5%
SUPER RTL originär
1.5%
WELT MASTER
1.5%
SAT.1 GOLD
1.4%
Kabel Eins Doku
1.3%
Comedy Central Deutschland
1.3%
WDR Fernsehen
1.2%
COMEDY CENTRAL
1.1%
sixx
1.1%
NDR Fernsehen
1.1%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.10 01.03.2025-31.03.2025 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 15345 vom 08.04.2025.

*contains more than one channel.

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Annual market shares

Top 30 channels: 2024

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., finally weighted data

ChannelMarket share
ZDF
15.3%
ARD-Dritte*
13.6%
ARD Das Erste
13.0%
RTL
8.1%
VOX*
4.7%
SAT.1
4.5%
VOX originär
4.3%
Kabel Eins
2.8%
ZDFneo
2.8%
ProSieben
2.8%
NDR Fernsehen*
2.6%
WDR Fernsehen*
2.4%
RTLup
2.3%
RTL ZWEI
2.2%
MDR Fernsehen
2.2%
BR-Fernsehen
2.1%
Sat.1 GOLD
2.1%
SWR / SR Fernsehen*
2.0%
ZDFinfo
1.8%
NITRO
1.5%
SKY Deutschland Gesamt*
1.5%
3SAT
1.4%
arte
1.3%
RBB Fernsehen*
1.3%
WELT*
1.3%
SUPER RTL*
1.3%
Nachrichten - TV
1.2%
ONE
1.2%
SUPER RTL originär
1.1%
hr-fernsehen
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.9 01.01.2024-31.12.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 14854 vom 13.01.2025

*contains more than one channel.

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