TV Data

The AGF is the leading institution when it comes to finding out how much video content is being used. The AGF data is used by a large number of companies from a wide range of sectors and is regularly used to report on the success of TV offerings. Its elaborate measurement enables AGF to provide granular information on video usage, for example according to different age groups, gender and income or also according to preferences and consumer behavior. Here you will find examples of the top 10 daily programmes with the highest viewing figures as well as market shares for the past month and year.

 

Daily hit lists

Top 10 programmes

In the generation of the hit lists are included selected channels. 3:00 a.m. to 3:00 a.m., minimum programme length 5 minutes, provisionally weighted data

 

Daily top programmes (Total viewers)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
20.11.2024ZDFDie Rosenheim-Cops20:1501:275.54921.9%
20.11.2024ARD Das ErsteTagesschau20:0000:165.54322.5%
20.11.2024ARD Das ErsteBis zur Wahrheit20:1601:284.47117.7%
20.11.2024ZDFheute journal21:4400:253.89318.0%
20.11.2024ARD Das ErsteWer weiß denn sowas? Folge 120017:5600:453.57320.8%
20.11.2024ZDFSOKO Wismar18:0400:423.52819.9%
20.11.2024ZDFheute18:5900:193.47817.0%
20.11.2024ARD Das ErsteWatzmann ermittelt Folge 4318:4900:483.02314.6%
20.11.2024RTLRTL AKTUELL18:4400:212.91115.0%
20.11.2024ZDFDie Rosenheim-Cops16:1300:422.59324.5%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.8; 20.11.2024; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 14562 vom 21.11.2024.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Daily top programmes (14 to 49 years)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
20.11.2024ARD Das ErsteTagesschau20:0000:160.99820.5%
20.11.2024ProSiebenTV TOTAL20:1500:500.74214.3%
20.11.2024RTLGUTE ZEITEN, SCHLECHTE ZEITEN Folge 815219:3900:210.63414.5%
20.11.2024ZDFheute journal21:4400:250.52411.9%
20.11.2024RTLRTL AKTUELL18:4400:210.45214.6%
20.11.2024ZDFDie Rosenheim-Cops20:1501:270.4358.5%
20.11.2024RTLMARIO BARTH LIVE! MÄNNER SIND FRAUEN, MANCHMAL ABER AUCH... VIELLEICHT Folge 120:1501:430.4218.8%
20.11.2024VOXDOC CARO - JEDES LEBEN ZÄHLT Folge 820:1501:310.4148.4%
20.11.2024ARD Das ErsteBis zur Wahrheit20:1601:280.4148.1%
20.11.2024SAT.1The Taste Folge 10220:1502:130.4119.4%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.8; 20.11.2024; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 14562 vom 21.11.2024.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Monthly market shares

Top 30 channels: October 2024

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., final weighted data

Market share (Total viewers)

ChannelMarket share
ZDF
14.4%
ARD-Dritte*
14.2%
ARD Das Erste
11.7%
RTL
7.2%
SAT.1
5.3%
VOX*
5.0%
VOX originär
4.5%
ZDFneo
3.3%
ProSieben
2.8%
Kabel Eins
2.8%
WDR Fernsehen
2.7%
NDR Fernsehen
2.7%
RTL ZWEI
2.4%
MDR Fernsehen
2.3%
SAT.1 GOLD
2.3%
BR-Fernsehen
2.2%
RTLup
2.2%
SWR / SR Fernsehen
2.0%
ZDFinfo
1.9%
Sky Deutschland Gesamt
1.6%
3SAT
1.5%
NITRO
1.5%
arte
1.4%
WELT*
1.3%
SUPER RTL
1.3%
RBB Fernsehen
1.3%
ONE
1.2%
Nachrichten - TV
1.2%
SUPER RTL originär
1.1%
DMAX
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.8 01.10.2024-31.10.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 14489 vom 08.11.2024.

*contains more than one channel.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Market share (14 to 49 years)

ChannelMarket share
RTL
9.0%
SAT.1
7.8%
ProSieben
7.1%
VOX*
7.1%
ARD Das Erste
7.1%
ZDF
7.1%
VOX originär
6.5%
ARD-Dritte*
6.4%
RTL ZWEI
4.2%
Kabel Eins
4.0%
Sky Deutschland Gesamt
3.1%
ZDFneo
2.4%
ZDFinfo
2.1%
SUPER RTL
2.0%
WELT*
1.9%
DMAX
1.8%
NITRO
1.8%
Comedy Central Deutschland
1.7%
SUPER RTL originär
1.7%
COMEDY CENTRAL
1.6%
Nachrichten - TV
1.6%
RTLup
1.5%
Disney Channel
1.5%
ProSieben MAXX
1.5%
SAT.1 GOLD
1.4%
Kabel Eins Doku
1.4%
WELT MASTER
1.3%
MDR Fernsehen
1.3%
WDR Fernsehen
1.3%
arte
1.2%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.8 01.10.2024-31.10.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 14489 vom 08.11.2024.

*contains more than one channel.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Annual market shares

Top 30 channels: 2023

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., finally weighted data

ChannelMarket share
ZDF
14.6%
ARD-Dritte
13.8%
ARD Das Erste
11.9%
RTL
7.9%
VOX
5.2%
VOX originär
4.7%
SAT.1
4.7%
Kabel Eins
3.2%
ProSieben
3.0%
NDR Fernsehen
2.6%
ZDFneo
2.6%
RTLup
2.5%
RTL ZWEI
2.4%
WDR Fernsehen
2.3%
MDR Fernsehen
2.2%
SAT.1 GOLD
2.1%
BR-Fernsehen
2.1%
SWR / SR Fernsehen
2.0%
NITRO
1.8%
ZDFinfo
1.8%
RBB Fernsehen
1.4%
3SAT
1.4%
SUPER RTL
1.3%
WELT
1.2%
arte
1.2%
SUPER RTL originär
1.2%
ONE
1.1%
Nachrichten - TV
1.1%
hr-fernsehen
1.1%
DMAX
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.4 01.01.2023-31.12.2023 Marktstandard: TV Auswertungstyp TV-Zeitintervall produktbezogen Paketnummer: 12685 vom 04.01.2024

*contains more than one channel.

AGF holds all copyrights to the AGF data.