TV Data

The AGF is the leading institution when it comes to finding out how much video content is being used. The AGF data is used by a large number of companies from a wide range of sectors and is regularly used to report on the success of TV offerings. Its elaborate measurement enables AGF to provide granular information on video usage, for example according to different age groups, gender and income or also according to preferences and consumer behavior. Here you will find examples of the top 10 daily programmes with the highest viewing figures as well as market shares for the past month and year.

 

Daily hit lists

Top 10 programmes

In the generation of the hit lists are included selected channels. 3:00 a.m. to 3:00 a.m., minimum programme length 5 minutes, provisionally weighted data

 

Daily top programmes (Total viewers)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
11.11.2025ARD Das ErsteTagesschau20:0000:164.60519.9%
11.11.2025ARD Das ErsteDie Heiland - Wir sind Anwalt Folge 4620:1600:474.21817.7%
11.11.2025ZDFSOKO Köln18:0800:433.50621.5%
11.11.2025ZDFDie Rosenheim-Cops19:2600:423.45416.1%
11.11.2025ZDFheute18:5900:193.39017.7%
11.11.2025ARD Das ErsteIn aller Freundschaft Folge 111321:0500:423.38214.8%
11.11.2025ZDFheute journal21:4400:283.15015.6%
11.11.2025ARD Das ErsteWer weiß denn sowas? Folge 131817:5700:453.00019.6%
11.11.2025RTLRTL AKTUELL18:4400:202.75015.1%
11.11.2025ARD Das ErsteWaPo Bodensee Folge 9318:4900:482.72214.1%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.13; 11.11.2025; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 16585 vom 12.11.2025.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Daily top programmes (14 to 49 years)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
11.11.2025ARD Das ErsteTagesschau20:0000:160.76519.9%
11.11.2025ProSiebenTV TOTAL20:1500:500.54312.3%
11.11.2025ZDFfrontal20:5900:450.53011.7%
11.11.2025ZDFheute journal21:4400:280.45211.4%
11.11.2025ZDFUSA extrem: Ein Jahr Donald Trump20:1500:430.4069.4%
11.11.2025RTLRTL AKTUELL18:4400:200.39315.7%
11.11.2025RTLGUTE ZEITEN, SCHLECHTE ZEITEN Folge 839719:3700:210.37911.0%
11.11.2025ARD Das ErsteDie Heiland - Wir sind Anwalt Folge 4620:1600:470.3467.9%
11.11.2025ProSiebenExperte für alles21:2600:470.3127.7%
11.11.2025VOXMÄLZERS MEISTERKLASSE Folge 220:1401:350.3087.2%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.13; 11.11.2025; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 16585 vom 12.11.2025.

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Monthly market shares

Top 30 channels: October 2025

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m.

Market share (Total viewers)

ChannelMarket share
ZDF
14.6%
ARD-Dritte*
13.6%
ARD Das Erste
12.2%
RTL
7.3%
VOX*
5.2%
SAT.1
4.8%
VOX originär
4.6%
ZDFneo
3.1%
NDR Fernsehen*
2.8%
ProSieben
2.7%
Kabel Eins
2.6%
Sky Deutschland Gesamt*
2.6%
SAT.1 GOLD
2.5%
WDR Fernsehen*
2.4%
RTL ZWEI
2.3%
RTLup
2.3%
BR-Fernsehen*
2.2%
MDR Fernsehen*
2.1%
ZDFinfo
1.9%
SWR / SR Fernsehen*
1.9%
WELT*
1.5%
NITRO
1.5%
3SAT
1.4%
arte
1.3%
ONE
1.3%
RBB Fernsehen*
1.2%
Nachrichten - TV
1.1%
DMAX
1.1%
SUPER RTL*
1.1%
WELT MASTER
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.13 01.10.2025-31.10.2025 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 16562 vom 08.11.2025.

*contains more than one channel.

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Market share (14 to 49 years)

ChannelMarket share
RTL
8.7%
ARD Das Erste
7.8%
VOX*
7.5%
SAT.1
7.4%
ZDF
6.9%
VOX originär
6.8%
ProSieben
6.7%
ARD-Dritte*
6.2%
Sky Deutschland Gesamt*
4.4%
RTL ZWEI
4.0%
Kabel Eins
3.4%
ZDFinfo
2.4%
ZDFneo
2.2%
Comedy Central Deutschland*
2.0%
WELT*
2.0%
ProSieben MAXX
1.9%
COMEDY CENTRAL
1.9%
NITRO
1.9%
DMAX
1.8%
SUPER RTL*
1.8%
RTLup
1.7%
Nachrichten - TV
1.7%
SAT.1 GOLD
1.6%
SUPER RTL originär
1.5%
WELT MASTER
1.5%
Kabel Eins Doku
1.4%
Disney Channel
1.4%
sixx
1.2%
WDR Fernsehen*
1.2%
NDR Fernsehen*
1.1%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.13 01.10.2025-31.10.2025 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 16562 vom 08.11.2025.

*contains more than one channel.

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Annual market shares

Top 30 channels: 2024

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., finally weighted data

ChannelMarket share
ZDF
15.3%
ARD-Dritte*
13.6%
ARD Das Erste
13.0%
RTL
8.1%
VOX*
4.7%
SAT.1
4.5%
VOX originär
4.3%
Kabel Eins
2.8%
ZDFneo
2.8%
ProSieben
2.8%
NDR Fernsehen*
2.6%
WDR Fernsehen*
2.4%
RTLup
2.3%
Sky Deutschland Gesamt*
2.3%
RTL ZWEI
2.2%
MDR Fernsehen*
2.2%
BR-Fernsehen*
2.1%
Sat.1 GOLD
2.1%
SWR / SR Fernsehen*
2.0%
ZDFinfo
1.8%
NITRO
1.5%
3SAT
1.4%
arte
1.3%
RBB Fernsehen*
1.3%
WELT*
1.3%
SUPER RTL*
1.3%
Nachrichten - TV
1.2%
ONE
1.2%
SUPER RTL originär
1.1%
hr-fernsehen
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.13 01.01.2024-31.12.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 16345 vom 01.10.2025

*contains more than one channel.

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