TV Data

The AGF is the leading institution when it comes to finding out how much video content is being used. The AGF data is used by a large number of companies from a wide range of sectors and is regularly used to report on the success of TV offerings. Its elaborate measurement enables AGF to provide granular information on video usage, for example according to different age groups, gender and income or also according to preferences and consumer behavior. Here you will find examples of the top 10 daily programmes with the highest viewing figures as well as market shares for the past month and year.

 

Daily hit lists

Top 10 programmes

In the generation of the hit lists are included selected channels. 3:00 a.m. to 3:00 a.m., minimum programme length 5 minutes, provisionally weighted data

 

Daily top programmes (Total viewers)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
20.12.2024ARD Das ErsteTagesschau20:0000:165.04321.7%
20.12.2024ARD Das ErsteTAGESTHEMEN EXTRA22:0100:094.93419.4%
20.12.2024ARD Das ErsteTAGESTHEMEN EXTRA21:2900:064.83819.0%
20.12.2024ARD Das ErsteDER KLEINE LORD20:1601:384.59518.1%
20.12.2024ZDFheute journal22:2300:294.58021.0%
20.12.2024ZDFJenseits der Spree20:1500:584.53018.0%
20.12.2024ZDFheute journal spezial21:1300:104.41417.3%
20.12.2024ZDFJenseits der Spree21:2400:584.23416.7%
20.12.2024ZDFheute18:5900:183.43017.9%
20.12.2024ARD Das ErsteWer weiß denn sowas? Folge 122217:5900:443.34120.9%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.9; 20.12.2024; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 14734 vom 21.12.2024.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Daily top programmes (14 to 49 years)

DateChannelProgrammeStart timeLengthVP mMS (%)
20.12.2024SAT.1ran Fußball: Bundesliga FC Bayern München - RB Leipzig 2. Halbzeit21:3200:490.89017.2%
20.12.2024ARD Das ErsteTAGESTHEMEN EXTRA22:0100:090.88516.9%
20.12.2024ARD Das ErsteTagesschau20:0000:160.86720.2%
20.12.2024SAT.1ran Fußball: Bundesliga FC Bayern München - RB Leipzig 1. Halbzeit20:2700:500.81916.2%
20.12.2024ARD Das ErsteTAGESTHEMEN EXTRA21:2900:060.76215.0%
20.12.2024ARD Das ErsteDER KLEINE LORD20:1601:380.74314.8%
20.12.2024ZDFheute journal22:2300:290.62613.8%
20.12.2024RTLRTL NACHTJOURNAL SPEZIAL22:5200:110.60714.8%
20.12.2024RTLGUTE ZEITEN, SCHLECHTE ZEITEN Folge 817619:3800:210.54114.1%
20.12.2024ZDFPolitbarometer22:5200:060.47411.5%

Quelle: AGF Videoforschung; AGF SCOPE 1.9; 20.12.2024; Marktstandard: Bewegtbild; Auswertungstyp TV; produktbezogen; Paketnummer: 14734 vom 21.12.2024.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Monthly market shares

Top 30 channels: November 2024

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., final weighted data

Market share (Total viewers)

ChannelMarket share
ZDF
15.0%
ARD-Dritte*
13.7%
ARD Das Erste
12.5%
RTL
7.3%
VOX*
4.9%
SAT.1
4.8%
VOX originär
4.4%
ProSieben
2.9%
ZDFneo
2.9%
Kabel Eins
2.7%
NDR Fernsehen
2.6%
WDR Fernsehen
2.5%
MDR Fernsehen
2.3%
RTLup
2.2%
SAT.1 GOLD
2.1%
RTL ZWEI
2.1%
BR-Fernsehen
2.1%
SWR / SR Fernsehen
1.9%
ZDFinfo
1.8%
SUPER RTL
1.8%
Sky Deutschland Gesamt
1.6%
SUPER RTL originär
1.6%
NITRO
1.5%
3SAT
1.5%
arte
1.3%
WELT*
1.3%
Nachrichten - TV
1.3%
RBB Fernsehen
1.3%
ONE
1.2%
DMAX
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.9 01.11.2024-30.11.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 14660 vom 08.12.2024.

*contains more than one channel.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Market share (14 to 49 years)

ChannelMarket share
RTL
9.0%
ARD Das Erste
7.9%
ZDF
7.6%
ProSieben
7.4%
SAT.1
7.0%
VOX*
6.6%
ARD-Dritte*
6.3%
VOX originär
6.0%
Kabel Eins
3.9%
RTL ZWEI
3.7%
Sky Deutschland Gesamt
3.1%
SUPER RTL
2.6%
SUPER RTL originär
2.3%
ZDFneo
2.1%
ZDFinfo
1.9%
WELT*
1.9%
NITRO
1.9%
DMAX
1.8%
Nachrichten - TV
1.7%
Comedy Central Deutschland
1.6%
RTLup
1.5%
COMEDY CENTRAL
1.5%
SAT.1 GOLD
1.4%
WELT MASTER
1.4%
Kabel Eins Doku
1.4%
ProSieben MAXX
1.4%
MDR Fernsehen
1.3%
Disney Channel
1.1%
WDR Fernsehen
1.1%
NDR Fernsehen
1.1%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.9 01.11.2024-30.11.2024 Marktstandard: Bewegtbild Auswertungstyp TV-Zeitintervall nutzungsbezogen Paketnummer: 14660 vom 08.12.2024.

*contains more than one channel.

AGF holds all copyrights to the AGF data.

Annual market shares

Top 30 channels: 2023

Monday to Sunday, 3:00 a.m. to 3:00 a.m., finally weighted data

ChannelMarket share
ZDF
14.6%
ARD-Dritte
13.8%
ARD Das Erste
11.9%
RTL
7.9%
VOX
5.2%
VOX originär
4.7%
SAT.1
4.7%
Kabel Eins
3.2%
ProSieben
3.0%
NDR Fernsehen
2.6%
ZDFneo
2.6%
RTLup
2.5%
RTL ZWEI
2.4%
WDR Fernsehen
2.3%
MDR Fernsehen
2.2%
SAT.1 GOLD
2.1%
BR-Fernsehen
2.1%
SWR / SR Fernsehen
2.0%
NITRO
1.8%
ZDFinfo
1.8%
RBB Fernsehen
1.4%
3SAT
1.4%
SUPER RTL
1.3%
WELT
1.2%
arte
1.2%
SUPER RTL originär
1.2%
ONE
1.1%
Nachrichten - TV
1.1%
hr-fernsehen
1.1%
DMAX
1.0%

Quelle: AGF Videoforschung AGF SCOPE 1.4 01.01.2023-31.12.2023 Marktstandard: TV Auswertungstyp TV-Zeitintervall produktbezogen Paketnummer: 12685 vom 04.01.2024

*contains more than one channel.

AGF holds all copyrights to the AGF data.